wtorek, 29 kwietnia 2025

Sprawozdanie z mobilności uczniów w ramach projektu Erasmus+ – Katerini, Grecja, 31.03 - 04.04.2025 r.






 
W dniach 31 marca – 4 kwietnia 2025 r. uczniowie klas ósmych uczestniczyli w mobilności w ramach projektu Erasmus+ w Grecji.

Celem wyjazdu było rozwijanie kompetencji językowych, kulturowych oraz cyfrowych, a także zdobycie wiedzy z zakresu ekologii, zdrowego stylu życia i robotyki. Szkolenie obejmowało zajęcia praktyczne i teoretyczne realizowane w szkole partnerskiej w miejscowości Katerini oraz aktywności na świeżym powietrzu w Platamonas.

Dzień 1 – Poniedziałek (31.03.2025)
Pierwszy dzień rozpoczął się od spotkania integracyjnego w szkole partnerskiej w Katerini. Uczniowie zapoznali się ze swoimi greckimi rówieśnikami oraz poznali budynek i zasady funkcjonowania szkoły.
Zrealizowane działania:
  • Powitalne spotkanie z greckimi uczniami.
  • Prezentacje szkół – uczniowie przedstawili swoje szkoły w formie multimedialnej.
  • Gra zespołowa integracyjna mająca na celu budowanie relacji i komunikację.
  • Zajęcia „Poznajemy grecki alfabet” – wprowadzenie do alfabetu greckiego, nauka liter, pisania imienia po grecku.
Efekty: Rozwój kompetencji społecznych, językowych, przełamanie pierwszych barier międzykulturowych.

Dzień 2 – Wtorek (01.04.2025)
Dzień rozpoczął się od lekcji języka greckiego i matematyki, a następnie uczniowie uczestniczyli w zajęciach z robotyki. Po południu odbyła się wycieczka do Meteorów – klasztorów wpisanych na listę UNESCO.
Zrealizowane działania:
  • Zajęcia z języka greckiego – podstawowe słówka i zwroty.
  • Matematyka – rozwiązywanie zadań w grupach międzynarodowych.
  • Robotyka – programowanie i konstruowanie robotów.
  • Wycieczka do Meteorów – zwiedzanie klasztorów, nauka poprzez doświadczenie.
Efekty: Rozwój kompetencji cyfrowych, językowych, wiedzy o kulturze i historii Grecji.

Dzień 3 – Środa (02.04.2025)
Dzień poświęcony był mitologii greckiej i poznawaniu przyrody oraz historii Stoków Olimpu.
Zrealizowane działania:
  • Zajęcia tematyczne o mitologii greckiej – storytelling, tworzenie projektów.
  • Wycieczka terenowa – Stoki Olimpu – poznanie flory, fauny, historii regionu.
Efekty: Rozwijanie kreatywności, kompetencji kulturowych, ekologicznych i językowych.

Dzień 4 – Czwartek (03.04.2025)
Czwartego dnia uczniowie brali udział w zajęciach muzycznych, tanecznych oraz warsztatach dotyczących przeciwdziałania marnowaniu żywności i kuchni greckiej.
Zrealizowane działania:
  • Nauka greckich tańców i piosenek.
  • Warsztaty o niemarnowaniu żywności.
  • Zajęcia kulinarne – przygotowanie tradycyjnej sałatki greckiej.
Efekty: Rozwój kompetencji społecznych, świadomości ekologicznej, otwartości kulturowej.

Dzień 5 – Piątek (04.04.2025)
Ostatni dzień mobilności poświęcony był empatii, współpracy oraz podsumowaniu całego projektu.
Zrealizowane działania:
  • Zajęcia z budowania empatii – symulacje i gry ról.
  • Gry zespołowe na świeżym powietrzu.
  • Podsumowanie tygodnia – refleksja, wymiana doświadczeń, rozdanie certyfikatów.
Efekty: Rozwój kompetencji interpersonalnych, samoświadomości i umiejętności współpracy w międzynarodowej grupie.













Podsumowanie
Podczas mobilności uczniowie zdobyli wiele cennych umiejętności, takich jak: komunikacja w języku angielskim, praca zespołowa, podstawy robotyki, znajomość alfabetu greckiego i tradycji greckiej. Rozwinęli również kompetencje społeczne i świadomość ekologiczną. Wyjazd był niezwykle wartościowym doświadczeniem, które nie tylko wzbogaciło ich wiedzę, ale także umocniło więzi w grupie i poszerzyło horyzonty kulturowe.