Koniec roku szkolnego często kojarzy się z rozprężeniem i mniejszą motywacją do nauki. Ale czy zajęcia muszą wtedy stawać się nużące i powtarzalne? Absolutnie nie!
Dzięki umiejętnościom zdobytym podczas kursu „The best digital tools for language teachers - there is an AI for that” w Barcelonie, nauczycielom udało się odmienić lekcje języka angielskiego, przekształcając je w prawdziwą przygodę na świeżym powietrzu.
Kluczem do sukcesu okazało się kreatywne wykorzystanie nowoczesnych technologii. Odpowiednio skonstruowany prompt dla Chata GPT pozwolił nam wygenerować innowacyjny scenariusz lekcji, a program Gamma pomógł w szybkim i estetycznym przygotowaniu materiałów. To właśnie połączenie ludzkiej pomysłowości z potencjałem sztucznej inteligencji sprawiło, że zajęcia nabrały zupełnie nowego wymiaru.
Przygotowaliśmy scenariusz lekcji pełen aktywizujących ćwiczeń na świeżym powietrzu.
Uczniowie mieli okazję spróbować swoich sił w dynamicznych zadaniach takich jak running dictation i scavenger hunt. Te z pozoru proste aktywności to prawdziwe skarbnice korzyści:
- Rozwój językowy: Uczniowie w naturalny sposób ćwiczyli słownictwo, gramatykę i umiejętność rozumienia ze słuchu. Konieczność szybkiej reakcji i komunikacji w języku angielskim sprzyjała płynności wypowiedzi.
- Ćwiczenie pamięci i umiejętności leksykalnych: zadania wymagały zapamiętywania fragmentów tekstu i odnajdywania określonych słów czy fraz, co skutecznie wzmacniało pamięć i poszerzało zasób słownictwa.
- Doskonała zabawa i okazja do ruchu: Zamiast siedzenia w ławkach, uczniowie mogli rozładować energię, biegać i współpracować w grupach. To nie tylko poprawiało ich samopoczucie, ale także sprawiało, że nauka stawała się niezapomnianym przeżyciem.
Uśmiechy na twarzach uczniów i ich zaangażowanie były najlepszym dowodem na to, że warto wychodzić poza schematy. Zajęcia pod koniec roku nie muszą być nudne – mogą być pełne energii, kreatywności i niezapomnianych wrażeń, jeśli tylko pozwolimy sobie na odrobinę innowacji!